Często zadawane pytania
1Jak wycenić sklep Prestashop?
Wycena sklepu opartego o Prestashop zazwyczaj mieści się w podobnych widełkach cenowych. Z uwagi na różnorodność potrzeb klientów, nie można zastosować jednakowej tabeli z cennikiem.
Przygotowaliśmy prosty formularz do wyceny sklepu, przejdź tutaj aby go wypełnić. W odpowiedzi otrzymasz kompletną wycenę sklepu.
2Czy wykonujecie sklepy tylko w oparciu o Prestashop?
Nie. Korzystamy również z innych systemów opensource. Jeśli jesteś zdecydowany na inny system oraz posiadasz sprecyzowane wymagania co do funkcjonalności, zapraszamy do kontaktu.
3Co to znaczy, że sklep jest objęty Gwarancją+ ?
Jak wszystko w Presta+ chcemy, aby również gwarancja posiadała wyższy standard. Dlatego każdy ze sklepów objęty jest 6-miesięcznym wsparciem po wdrożeniowym.
Szczegóły programu otrzymasz wraz z umową.
4Jakich modułów dla Prestashop potrzebuję?
Nasi specjaliści doradzą Ci i zaproponują moduły, których na prawdę potrzebujesz i które będą rzeczywiście wpływać na komfort użytkowania czy sprzedaż w sklepie.
Sprawdź, jakie moduły posiadamy w ofercie
5Czy mogę sprzedawać za granicą?
Oczywiście. Przygotujemy dla Ciebie wdrożenie odpowiednich modułów płatności oraz wysyłki, aby sprzedaż za granicą była bezpieczna i komfortowa dla klientów.
6Czy sklep należy w 100% do mnie?
Tak. Grafika (theme) sklepów oraz wszelkie modyfikacje są Twoją własnością. Niektóre z modułów mogą posiadać inną licencję.
7Czy mogę zaimportować produkty ze znanej hurtowni?
Większość znanych hurtowni udostępnia możliwość pobrania i synchronizacji produktów. Jesteśmy w stanie przygotować importer pod niemal każdy udostępniony plik w formacie XML/CSV.
Aby sprawdzić możliwość importu, wyślij zapytanie.
8Czy napiszecie mi regulamin i politykę prywatności?
Tak. Na życzenie, jesteśmy w stanie dostarczyć uniwersalny szablon dla polityki prywatności w sklepie (zgodny z RODO) oraz regulamin.
Pamiętaj - jeśli masz wątpliwości co do przepisów prawa, skonsultuj je z prawnikiem.
9Czy Prestashop jest zgodne z RODO?
Nie. Do zapewnienia zgodności z ustawą RODO instalujemy i konfigurujemy autorski moduł.
10Korzystam z innego systemu e-commerce, czy mogę przejść na Prestashop?
Tak. Jesteśmy w stanie importować do Prestashop zawartość Twojego obecnego sklepu. W ramach importu można pobrać: *szablon graficzny, kategorie, produkty, **listę klientów, historię zamówień, podstrony CMS.
* - niektóre z systemów oferowanych jako SaaS uniemożliwiają pobranie szablonu graficznego i zalecamy wtedy budowę nowego lub kupno gotowego szablonu.
** - może zajść konieczność wygenerowania nowych haseł do kont.
Funkcjonalność, wygląd i e-marketing
1Gdzie najlepiej reklamować mój sklep?
O wyborze kanału reklamowego decyduje wiele czynników. Między innymi: grupa docelowa, produkty czy budżet reklamowy. Wiele sklepów opartych o Prestashop korzysta "w ciemno" z reklam Google Ads i Merchant (dawniej Adwords).
Jednym ze wskaźników skuteczności takiej formy reklamy jest ROI - czyli wskaźnik rentowności. Pokazuje on stosunek wydatków kampanii do rzeczywistych zysków.
Jeśli chciałbyś wiedzieć w jakiej sieci reklamowej Twój sklep ma szansę osiągnąć potencjalnie najlepsze rezultaty, skontaktuj się z nami w celu bezpłatnej analizy.
2Co to znaczy, że szablon sklepu jest responsywny?
O responsywności sklepu lub posiadaniu "RWD" mówimy wtedy, gdy szablon graficzny dostosowuje się automatycznie do rozdzielczości urządzenia na którym wyświetlamy zawartość.
To dzięki tej technologii możesz wygodnie kupować korzystając ze smartphona i wszystkie niezbędne treści są odpowiednio zeskalowane pod wielkość urządzenia.
3Czy mogę posiadać wiele sklepów Prestashop i zarządzać nimi w jednym panelu?
Tak. Opcję tą nazywamy multistore i umożliwia ona zarządzanie wieloma sklepami w ramach jednej sieci/panelu administratora.
4Czy muszę wprowadzać produkty do sklepu ręcznie?
To zależy. Jeśli Twoja hurtownia udostępnia plik on-line z asortymentem, możemy zsynchronizować go z Twoim sklepem. Dzięki temu produkty, kategorie, ceny i cechy produktów zostaną automatycznie pobrane. Wystarczy określić marżę dla produktów lub całych kategorii i można rozpocząć sprzedaż.
Aby sprawdzić czy Twój dostawca udostępnia plik do synchronizacji, skontaktuj się z nami.
5Czy aby wysyłać newsletter, muszę korzystać z zewnętrznego serwera?
To zależy. Dobrym pomysłem jest budowanie i obsługa bazy odbiorców newslettera w zewnętrznym serwisie. Dzięki temu, możliwe będzie bezproblemowa obsługa samej bazy (import, eksport, edycja) jak i tworzenie (edytory wysiwyg, szablony) newslettera.
Potrzebujesz pomocy z wyborem narzędzia? zgłoś się do nas.
Optymalizacja & SEO w Prestashop
1Czy Prestashop jest dobrze zoptymalizowane dla SEO?
W ujęciu ogólnym - tak. Jeśli zależy nam jednak na maksymalnym dostosowaniu sklepu Prestashop pod wymogi takich wyszukiwarek jak Google, musimy przeprowadzić krótki audyt i dokonać niezbędnych poprawek.
Zakres zmian zależy od posiadanej wersji Prestashop. Aby poznać szczegóły, napisz do nas.
2Jak sprawdzić czy mój sklep Prestashop jest dobrze zoptymalizowany?
Możesz samodzielnie sprawdzić, czy Twój sklep osiąga dobre wyniki w badaniach wydajności. Niektóre z narzędzi wyświetlają sugestie, w jaki sposób rozwiązać problem.
Polecamy narzędzia GTmetrix oraz PageSpeed Insights
3Jak dobrze przygotować opis produktu i kategorii?
Należy pamiętać, aby przygotowywane opisy przede wszystkim były użyteczne dla ludzi a dopiero później dla robotów wyszukiwarek. Często jednak ta kolejność jest odwrócona i użytkownik ma słuszne wrażenie, że jest coś nie tak z opisami w sklepie.
Praktycznych wskazówek szukaj na naszym blogu. Jeśli interesuje Cie usługa copywritingu, napisz do nas teraz!
4Czy da się przyspieszyć Prestashop?
W ujęciu ogólnym - zawsze. Na szybkość działania sklepu Prestashop jak i innych systemów składa się wiele czynników a w śród nich są to: lokalizacja serwera oraz wersja interpretatora PHP, ilość wczytywanych danych (media, skrypty js), obecność cache po stronie serwera.
Jeśli niepokoi Cię powolne ładowanie Twojego sklepu, skontaktuj się z nami.