Płatności PayNow dla Prestashop | Sklepy internetowe Prestashop

Blog w Prestashop? – tak! sprawdź dlaczego musisz go mieć!

Po co komu jest potrzebny blog w sklepie internetowym? Klienci powinni kupować oferowane produkty, a nie zajmować się czytaniem artykułów! – jeśli tak myślisz, jesteś w olbrzymim błędzie.

Pisanie bloga – owszem – jest zajęciem czasochłonnym i niestety wymaga konsekwencji, a także systematyczności. Jednak przynosi wymierne korzyści. Jakie? – dowiesz się z poniższego artykułu.

Trochę nudnych, ale ważnych statystyk w sprawie blogów…

BlogHer.com przeprowadził badania, z których wynika, że 81 % osób, które robią zakupy w Internecie, poszukuje produktu lub usługi wskazanych w rekomendacjach lub znajdujących się w informacjach zawartych w artykułach blogowych. Badania wykazały też, że 61 % konsumentów na tej podstawie kupuje dany produkt lub korzysta z proponowanej usługi.

Natomiast 37 % specjalistów zajmujących się marketingiem jest zdania, że blogi są najbardziej korzystną postacią content marketingu. Sam proces zakupowy szybko ewoluuje. Klienci, którzy robią zakupy w sieci są coraz bardziej świadomi swoich potrzeb i nie kupują przysłowiowego „kota w worku”.

Z innych badań można się dowiedzieć na przykład, że przed rozmową z przedstawicielem handlowym, potencjalny klient zna treść dostarczoną przez markę (opis produktu, aktualności, teksty blogowe, newsletter) i ma swoją wyrobioną opinię – 77 % respondentów (Executive Board) twierdzi nawet, że nie podejmuje rozmowy z handlowcami, jeśli nie dokona odpowiedniego researchu. Ciekawe? No, właśnie.

Blog jest ważny – poznaj 4 powody

Blog jest ważny nie tylko w kwestiach wizerunkowych, gdzie ukazuje firmę jako otwartą w kierunku klienta, przyjazną i stawia ją jako eksperta w branży.

Pamiętaj, w ramach działalności w sieci znaczenie ma:

1. Widoczność sklepu internetowego, czyli SEO

Przecież nie kupisz czegoś, czego nie można znaleźć. A blog z wysokiej jakości treścią SEO zapewnia lepszą widoczność w wyszukiwarkach i generuje ruch na docelowej stronie internetowej. Widoczność przekłada się na zwiększenie sprzedaży, ponieważ klient łatwiej dociera do e-sklepu. Zgodnie z wynikami badań przeprowadzonymi przez Salesforce, aż 72 % klientów dowiaduje się o danej firmie korzystając z Google.

2. Inbound marketing, czyli leadowy raj

Odpowiedni blog firmowy stanowi podstawę dla marketingu przychodzącego. Warto wdrożyć strategię działań, które pozwolą potencjalnym klientom samodzielnie odnaleźć nadawcę danej nieagresywnej reklamy. Tak powstaje również świadomość marki. Tworzy się więź i długotrwała, mocna relacja z klientami.

Model komunikacji jest bowiem dwustronnie zaangażowany. Klient lubi zaangażowanie marki i odwrotnie. Inbound marketing to idea związana ściśle z tzw. marketingiem za przyzwoleniem. Klient w tym wypadku sam wyraża zgodę na reklamowanie czy testowanie poprzez subskrypcję mailową lub samodzielne znajdowanie opisanych w blogu produktów, usług lub informacji. A nadawca zyskuje wartościowe leady (kontakty).

3. Od dostawcy do eksperta

Tutaj w grę wchodzi skuteczny consultancy selling. Jest to klasyczna sprzedaż przez handlowca, który zarazem jest ekspertem i konsultantem. Taką możliwość daje firmowy blog na przykład utworzony w Twoim sklepie opartym o Prestashop. Blog to doskonałe narzędzie, które pozwala odpowiadać ekspertom na najbardziej nurtujące i najczęściej zadawane przez klientów pytania.

Można do niego wrzucać też fachowe porady, by pokazać jak funkcjonuje i w jaki sposób należy i można użyć oferowany produkt. Zachęcamy do tworzenia ciekawych multimediów w tym infografik – które mogą prezentować statystyki lub inne, ciekawe informacje o sprzedawanych produktów. Nie jeden blog stał się nawet zalążkiem prawdziwie zaangażowanej społeczności!

4. Blog sprzedaje produkty. Serio.

Blog w Prestashop jest najtańszym i jednym z najbardziej skutecznych sposobów na udaną promocję w Internecie. To doskonałe wsparcie dla e-sklepu. Buduje świadomość marki, zainteresowanie firmą i jej produktami lub usługami. Pomaga w podjęciu decyzji zakupowej i zapełnieniu koszyka. Odpowiednia treść to skuteczna sprzedaż. A na własnym blogu można zrobić niemal wszystko – popularne linkowanie wewnętrzne, dodawanie przycisków call-to-action to działania, które przecież wspomagają sprzedaż.

4 przykłady bardzo ważnych korzyści, jakie daje blog, a o których powinna pamiętać każda nowoczesna firma. Dla e-sklepu jest istotna widoczność w wyszukiwarkach, kontakty, budowanie relacji z klientem i zwiększenie sprzedaży.

Nie masz jeszcze bloga w Prestashop?

Nie ma na co czekać. Skorzystaj z usług dla Prestashop i zamów wdrożenie modułu blogowego do Twojego dotychczasowego – lub nowego sklepu. Jeśli prowadzisz już bloga i potrzebujesz elementów graficznych – skorzystaj z usługi obsługi graficznej dla Prestashop 🙂

Komentarze są wyłączone.

Zaczynajmy!

Twój nowy sklep Prestashop

Podaj niezbędne dane

  • Start
  • Usługi
  • Twoje dane

Zaczynamy!

Wypełnij krótki formularz i uzyskaj bezpłatną wycenę dla sklepu Prestashop.
Jeśli jesteś gotowy kliknij "Następny krok".

Podstawowe informacje

Wielkość sklepu

Dodatkowe funkcje

Tryb sprzedaży

Czy sklep ma posiadać nietypowe funkcje?

Wygląd

Projekt graficzny dla sklepu

Dodatki

Adresy konkurencyjnych sklepów/serwisów

Dodatkowe usługi

Dodatkowe usługi

Brief projektu

Jeśli posiadasz brief lub opis projektu, załącz go

Max. size: 2,0 GB

Dane kontaktowe

Imię lub nazwa firmy

E-mail

Telefon

Adres www (jeśli posiadasz)

Przetwarzanie danych i regulamin