Pisanie bloga – owszem – jest zajęciem czasochłonnym i niestety wymaga konsekwencji, a także systematyczności. Jednak przynosi wymierne korzyści. Jakie? – dowiesz się z poniższego artykułu.
BlogHer.com przeprowadził badania, z których wynika, że 81 % osób, które robią zakupy w Internecie, poszukuje produktu lub usługi wskazanych w rekomendacjach lub znajdujących się w informacjach zawartych w artykułach blogowych. Badania wykazały też, że 61 % konsumentów na tej podstawie kupuje dany produkt lub korzysta z proponowanej usługi.
Natomiast 37 % specjalistów zajmujących się marketingiem jest zdania, że blogi są najbardziej korzystną postacią content marketingu. Sam proces zakupowy szybko ewoluuje. Klienci, którzy robią zakupy w sieci są coraz bardziej świadomi swoich potrzeb i nie kupują przysłowiowego „kota w worku”.
Z innych badań można się dowiedzieć na przykład, że przed rozmową z przedstawicielem handlowym, potencjalny klient zna treść dostarczoną przez markę (opis produktu, aktualności, teksty blogowe, newsletter) i ma swoją wyrobioną opinię – 77 % respondentów (Executive Board) twierdzi nawet, że nie podejmuje rozmowy z handlowcami, jeśli nie dokona odpowiedniego researchu. Ciekawe? No, właśnie.
Blog jest ważny nie tylko w kwestiach wizerunkowych, gdzie ukazuje firmę jako otwartą w kierunku klienta, przyjazną i stawia ją jako eksperta w branży.
Pamiętaj, w ramach działalności w sieci znaczenie ma:
Przecież nie kupisz czegoś, czego nie można znaleźć. A blog z wysokiej jakości treścią SEO zapewnia lepszą widoczność w wyszukiwarkach i generuje ruch na docelowej stronie internetowej. Widoczność przekłada się na zwiększenie sprzedaży, ponieważ klient łatwiej dociera do e-sklepu. Zgodnie z wynikami badań przeprowadzonymi przez Salesforce, aż 72 % klientów dowiaduje się o danej firmie korzystając z Google.
Odpowiedni blog firmowy stanowi podstawę dla marketingu przychodzącego. Warto wdrożyć strategię działań, które pozwolą potencjalnym klientom samodzielnie odnaleźć nadawcę danej nieagresywnej reklamy. Tak powstaje również świadomość marki. Tworzy się więź i długotrwała, mocna relacja z klientami.
Model komunikacji jest bowiem dwustronnie zaangażowany. Klient lubi zaangażowanie marki i odwrotnie. Inbound marketing to idea związana ściśle z tzw. marketingiem za przyzwoleniem. Klient w tym wypadku sam wyraża zgodę na reklamowanie czy testowanie poprzez subskrypcję mailową lub samodzielne znajdowanie opisanych w blogu produktów, usług lub informacji. A nadawca zyskuje wartościowe leady (kontakty).
Tutaj w grę wchodzi skuteczny consultancy selling. Jest to klasyczna sprzedaż przez handlowca, który zarazem jest ekspertem i konsultantem. Taką możliwość daje firmowy blog na przykład utworzony w Twoim sklepie opartym o Prestashop. Blog to doskonałe narzędzie, które pozwala odpowiadać ekspertom na najbardziej nurtujące i najczęściej zadawane przez klientów pytania.
Można do niego wrzucać też fachowe porady, by pokazać jak funkcjonuje i w jaki sposób należy i można użyć oferowany produkt. Zachęcamy do tworzenia ciekawych multimediów w tym infografik – które mogą prezentować statystyki lub inne, ciekawe informacje o sprzedawanych produktów. Nie jeden blog stał się nawet zalążkiem prawdziwie zaangażowanej społeczności!
Blog w Prestashop jest najtańszym i jednym z najbardziej skutecznych sposobów na udaną promocję w Internecie. To doskonałe wsparcie dla e-sklepu. Buduje świadomość marki, zainteresowanie firmą i jej produktami lub usługami. Pomaga w podjęciu decyzji zakupowej i zapełnieniu koszyka. Odpowiednia treść to skuteczna sprzedaż. A na własnym blogu można zrobić niemal wszystko – popularne linkowanie wewnętrzne, dodawanie przycisków call-to-action to działania, które przecież wspomagają sprzedaż.
4 przykłady bardzo ważnych korzyści, jakie daje blog, a o których powinna pamiętać każda nowoczesna firma. Dla e-sklepu jest istotna widoczność w wyszukiwarkach, kontakty, budowanie relacji z klientem i zwiększenie sprzedaży.
Nie ma na co czekać. Skorzystaj z usług dla Prestashop i zamów wdrożenie modułu blogowego do Twojego dotychczasowego – lub nowego sklepu. Jeśli prowadzisz już bloga i potrzebujesz elementów graficznych – skorzystaj z usługi obsługi graficznej dla Prestashop 🙂
Wypełnij krótki formularz i uzyskaj bezpłatną wycenę dla sklepu Prestashop.
Jeśli jesteś gotowy kliknij "Następny krok".
Max. size: 2,0 GB