Jak informuje oficjalny blog Prestashop – już pod koniec września udostępnione zostanie nowe rozwiązanie płatnicze o nazwie Prestashop Checkout, przygotowane przy współpracy z Paypal.
PrestaShop Checkout to zupełnie nowe rozwiązanie, które pozwala bezpiecznie akceptować wszystkie rodzaje płatności, takie jak karty kredytowe, PayPal, lokalne aplikacje i środki płatnicze. Dzięki PayPalowi możesz skorzystać z niezawodnej i w 100% bezpiecznej (3D Secure 2) technologii wykorzystującej m.in. system zarządzania regułami wykrywania prób oszustwa, które pozwalają blokować transakcje o wysokim współczynniku ryzyka.
Jeden panel dla wszystkich płatności
Główną funkcją, która może przekonać do stosowania modułu jest wspólny dashboard dla płatności. Jak zapewniają twórcy:
Zyskujesz scentralizowane zarządzanie przepływem płatności w jednym module zintegrowanym z panelem administracyjnym, bez względu na środek płatniczy: kartę kredytową Visa lub Mastercard, PayPal, lokalne metody płatności (np. iDeal w Holandii, czy też bardzo popularny w Niemczech Sofort) – a wszystko to przy jednej z najniższych prowizji na rynku.
Rozwiązanie to może przekonać tych sprzedawców, którzy korzystając z wielu kanałów płatności muszą pobierać dane bezpośrednio od ich operatorów.
Zwiększenie bezpieczeństwa transakcji
Autorzy podkreślają obecność nowych środków ochrony transakcji. Zgodnie z nową dyrektywą usług płatniczych PSD2 (ang. Payment Services Directive 2) obowiązywać będzie podwójna identyfikacja tożsamości klienta.
Oznacza to, że podczas transakcji obowiązywać będzie weryfikacja conajmniej 2 z 3 elementów:
- Hasło lub kod
- Telefon komórkowy, numer karty itp.
- Cyfrowy odcisk palca, rozpoznawanie głosowe itp.
Wzrost konwersji w płatnościach
Obiecująco prezentują się informacje o optymalizacji ścieżki zakupowej – która dostosowana zostanie do standardów znanych z Paypala.
Mamy więc charakterystyczny pop-up z przekierowaniem do innej strony przy płatnościach.
Ponad to, zastosowany zostanie wygodny wybór sposobu płatności obejmujący lokalne rozwiązania. Brak póki co informacji o konkretnych kanałach jakie mają się pojawić – co szczególnie nas interesuje w kontekście polskich operatorów płatności.
Czy warto czekać?
Zdecydowanie!
Jedno, scentralizowane miejsce do zarządzania wszystkimi kanałami płatności brzmi obiecująco. Jeśli dodamy do tego prowizje na rozsądnym poziomie i dostępność kluczowych na rynku polskim kanałów płatności – to narzędzie może okazać się przełomowe w podejściu do obsługi i zarządzania płatnościami w Prestashop.
Z niecierpliwością czekamy na premierę.